Tercüman yemin belgesi, Türkiye’de Noter tarafından resmi evrakların çevirisini yapabilmesi için yetki verilmiş kişilere yeminli tercüman denir. Yeminli tercüman yaptığı çeviriye imza atarak ve kaşe vurarak çevirinin sorumluluğunu üstlenmiş sayılır.
Yeminli tercüman unvanını şuanda ülkemizde sadece noterler vermektedir. Yemini tercüman belgesi almak isteyen tercüman öncelikle çalışmak istediği bir tercüme bürosuna başvuru yapmalıdır.
Türkiye’de yeminli tercüman belgesi almak isteyen tercüman çalışmak istediği tercüme bürosuna yeminli tercüman belgesi almak için istekte bulunur. Tercüme bürosu yetkilisi, tercüme hizmeti almak istediği tercüman ile birlikte notere giderek, ilgili tercümana yemin belgesi almak için başvuruda bulunur.
Noter yemin belgesi almak isteyen ilgili tercümanın, dil bildiğine ait belgelerini inceler uygun bulursa, ilgili tercümana yazılı ve sözlü belgelerin çeviri ve tercümelerini doğru yapacağına dair yemin ettir. Noter ilgili tercümana yeminli tercüme yapabilmesi için yemin belgesini verir.
Tercümanın aldığı bu yemin belgesi sadece yemin belgesini aldığı ilgili noterlerde geçerlidir. Tercümanın aldığı bu yemin belgesini sadece yemin belgesi aldığı noterde geçerlidir, başka noterlerde geçerli değildir.
İlgili tercüman ülkemizde hizmet vereceği bölgede başka noterlerden yemin belgesini aynı şekilde almak zorundadır.